
Zastanawiasz, się co zrobić, aby klienci chętnie dzielili się informacją o zakupie Twoich produktów w Internecie? Zadbaj o ładne opakowanie! YouTube i Instagram wypełniony jest filmami, które przedstawiają tzw. unboxing, czyli rozpakowywanie produktów przed kamerą. To doskonały sposób na promocję Twojej marki i dotarcie do nowych osób. Co zrobić, aby zachęcić do tego swoich klientów? Poznaj unboxing od podszewki i zacznij stosować go w swojej firmie.
Czym jest unboxing?
Zacznijmy od podstaw. Unboxing to słowo, które nawiązuje do angielskiego wyrażenia „to unbox” i w dosłownym tłumaczeniu oznacza „wyjąć z pudełka” lub „rozpakować”. Internetowy trend unboxing polega na publikacji kilkuminutowego filmu, podczas którego klient otwiera otrzymaną przesyłkę i opowiada o tym, co się w niej znajduje. Najczęściej przed kamerą rozpakowuje się zabawki, elektronikę (głównie telefony), a także odzież i artykuły z branży beauty.
Kto ogląda takie filmy? Wszystko zaczęło się od dzieciaków, które obserwowały, jak ich rówieśnicy otwierają przesyłki z zabawkami. Dalej trend rozlał się na kolejne grupy klientów. I dziś filmy z unboxingiem oglądają użytkownicy właściwie w każdym wieku.
Na jakich stronach publikuje się filmy z unboxingiem?
Filmy, które przedstawiają unboxing najczęściej publikowane są na YouTube. Niektóre mają nawet po kilka milionów wyświetleń! Poza tym możesz je znaleźć także na portalach społecznościowych tj. Facebook, Instagram, Snapchat, czy na stosunkowo niedawno powstałej „kopalni krótkich filmów” — Tik-Tok-u.
Kto może odpakowywać przesyłki przed kamerą?
Odpakowywać może każdy, i jeżeli jest to zwykła, nieodpłatna chęć pokazania produktu ze strony Twojego klienta – jest to, jak najbardziej super sposobem promocji. Planujesz zainwestować w reklamę tego typu i opłacić unboxing? Pamiętaj, aby starannie dobrać odpowiednich recenzentów. Najlepiej w takich przypadkach sprawdza się współpraca z Influencerami (wpływowymi, najczęściej rozpoznawalnymi osobami, które są aktywne w mediach społecznościowych). Otwierający pudełko przed kamerą powinien przywiązywać wagę do sposobu prezentacji i nagrywania filmu. Warto również pamiętać o szerokim zasięgu udostępnianych treści. Im więcej dana osoba ma obserwatorów (którzy wpisują się w ramy Twojej grupy docelowej), tym większe szanse na powodzenie reklamy.
Jak unboxing wpływa na promocję marki?
Opowiadając o unboxingu warto przytoczyć przykład firmy Apple. Starannie zapakowane produkty, od komputerów po akcesoria do telefonów, dostarczają użytkownikom pozytywnych emocji już na etapie otrzymania przesyłki. Tak działa unboxing. Jeżeli dobrze zaplanujesz opakowanie swojego produktu, wpłyniesz na dobre wrażenia zarówno klienta, jak i tych, którzy oglądają relacje z otwierania pudełka.
Opakowanie produktu może być na tyle wyjątkowe, że wyróżni Twoją markę wśród innych. Co więcej, ma ogromny wpływ na wizerunek produktów. Przykład? Ekologiczne tuby Resibo, w których znajdują się naturalne kosmetyki. To świetna alternatywa dla klasycznych opakowań, która wskazuje na najważniejsze cechy marki.
Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj: OPAKOWANIE PRODUKTU A WIZERUNEK MARKI
Idealny projekt opakowania do unboxingu
Jeżeli chcesz, aby unboxing Twoich produktów niósł ze sobą same pozytywne emocje, zadbaj o odpowiednie opakowanie. I uważaj – nie chodzi tu tylko o pudełko na produkt, ale i pudełko na przesyłkę.
Unboxing to przede wszystkim pierwsze wrażenie. I uwierz nam, dziś szary karton oklejony zwykłą taśmą klejącą nie zrobi furory. Możesz w prosty sposób urozmaicić cały proces otwierania. Wystarczy pamiętać o podstawowych zasadach podczas projektowania pudełka, a unboxing będzie przyjemną wizualną treścią i zachętą do zakupu zawartości.
Oto najważniejsze z nich:
- spójność pudełka na produkt z założeniami marki — grafika, kolory, czcionki i ikony na nadruku wewnętrznym i zewnętrznym powinny mieć wspólny mianownik z tym, co prezentujesz w sieci lub w swoim sklepie stacjonarnym;
- łatwość otwierania opakowania — idealnie sprawdza się zastosowanie pudełek magnetycznych, które znajdziesz w naszej ofercie lub tasiemki zrywającej, która umożliwia otwarcie opakowania jednym ruchem ręki;
- zastosowanie kleju adhezyjnego — to z kolei pozwala zrezygnować z zaklejania pudełka na przesyłkę taśmą klejącą;
- dopasowanie rozmiaru opakowania do jego zawartości.
Daj nam znać, czy korzystasz z formy promocji, jaką jest unboxing produktu w Internecie? Czy Twoje pudełka na przesyłkę lub produkt zachęcają do otwierania ich przed kamerą? Pamiętaj, że jeżeli szukasz estetycznych pudełek z klapką magnetyczną możesz skorzystać z naszego konfiguratora na pierwszej stronie. Boxxe realizuje zamówienia pudełek już od 10 sztuk!