Jak dobrze wykorzystać przestrzeń na pudełku z nadrukiem? Co powinno się na nim znaleźć, aby opakowanie spełniało określone funkcje marketingowe? Zebraliśmy dla Ciebie kilka wartościowych pomysłów, które z jednej strony będą pracować nad pozytywnym wizerunkiem Twojej marki, a z drugiej sprawią, że zarówno Twój produkt, jak i opakowanie zostaną zapamiętane.
Wykorzystaj emocje!
Przestrzeń pudełka z nadrukiem to doskonałe miejsce na dodatkową komunikację z klientem. Warto w tym miejscu zagłębić się w aspekty psychologiczne związane z rozpakowywaniem nowej rzeczy. Klient, który właśnie nabył Twój produkt i zabiera się za jego otwarcie, ma w sobie wiele pozytywnych emocji. Chcesz wiedzieć, jak to mądrze wykorzystać? Kartonowe opakowanie możesz dowolnie spersonalizować, tak aby realizowało określone cele.
Jakie funkcje może pełnić nadruk na opakowaniu?
Nadruk na pudełku może zwiększać rozpoznawalność Twojej marki, budować pozytywne wrażenia i podkreślać najważniejsze cechy produktu, które chcesz przekazać swoim odbiorcom. Możesz wykorzystać go także jako narzędzie do budowania dłuższych relacji z klientem – zachęcić do ponownego kontaktu, zostawienia opinii lub dołączenia do Twojej społeczności na Facebooku.
Najważniejsze, aby nadruk na pudełku jeszcze bardziej wzmacniał pozytywne emocje, które towarzyszą chwili, w której produkt jest rozpakowywany. Może motywować, intrygować, rozśmieszać – dobrze, jeżeli będzie charakterystyczny i wyróżni Cię na tle konkurencji.
Co umieścić na pudełku z nadrukiem?
Projekt pudełka z nadrukiem jest zależny właściwie tylko od Twojej wyobraźni. Nowoczesne technologie nadruków umożliwiają pełną personalizację opakowań oraz szeroki wachlarz ich wykończenia. Co warto na nim umieścić?
- LOGO NA OPAKOWANIU – Tu nie mamy żadnych wątpliwości. Firmowe logo to najważniejszy element Twojej identyfikacji wizualnej. Znak graficzny przyciąga wzrok i łatwo zapada w pamięci. Logo na pudełku jest łącznikiem pomiędzy opakowaniem, a produktem. Już na starcie informuje klienta, co czeka go po otwarciu. Must have jeżeli chodzi o nadruk.
- ZAPROSZENIE NA KANAŁY SPOŁECZNOŚCIOWE – Bardzo dobrym krokiem marketingowym jest umieszczenie na opakowaniu zaproszenia na Twoje kanały społecznościowe. Może to być FB, Instagram, YouTube. W ten sposób zwiększasz szanse na to, aby klient został z Tobą dłużej.
- PROŚBA O OPINIĘ Innym ciekawym rozwiązaniem, które zachęci odbiorców do interakcji, jest prośba o pozostawienie opinii lub oznaczenie Twojego produktu na zdjęciach np. na Instagramie. W taki sposób możesz zyskać informacje zwrotne oraz trafić do nowych odbiorców.
- ZABAWNE HASŁO, GRAFIKA LUB REBUS – Chcesz wzmocnić pozytywne emocje, związane z zakupem Twojego produktu? Na opakowaniu z nadrukiem możesz umieścić zabawne hasło, motywujące motto lub atrakcyjną ilustrację. Ciekawym rozwiązaniem są także zagadki i rebusy, które angażują odbiorcę.
- WAŻNE INFORMACJE O PRODUKCIE LUB MISJI MARKI – Pudełko z nadrukiem to przestrzeń, na której możesz podkreślić najważniejsze atuty swojej marki lub produktu. Wykorzystaj do tego starannie dobrane hasła lub proste grafiki.
- WARSTWA NFC, CZYLI JESZCZE WIĘCEJ INFORMACJI – Innowacyjnym pomysłem na wzbogacenie pudełek z nadrukiem jest warstwa NFC, która zawiera zakodowaną informację. Klient po zbliżeniu swojego telefonu do kodu może przenieść się na Twoją stronę lub do dodatkowych materiałów informacyjnych.
Więcej na ten temat pisaliśmy w tym miejscu: Co to jest i jak wykorzystać technologię Boxxe NFC?