fbpx

10 trendów dominujących w projektowaniu opakowań w 2020 roku


Wygląd opakowania stanowi kluczowy element marketingu. 70% konsumentów opiera swoją decyzję o zakupie bazując na estetyce i  kolorze opakowania. Projekt ma zaledwie 7 sekund by zdobyć przychylność potencjalnego nabywcy, przy czym w średniej wielkości supermarkecie jest około 40000 produktów.

Czy warto zatem śledzić trendy, czy może jednak iść pod prąd i w ten sposób próbować się wyróżnić? Trendy w 2020 roku, są tak różnorodne, że na pewno każdy znajdzie inspirację dla własnego idealnego opakowania.

Maksymalizm i minimalizm

Powstał pewien rozłam pomiędzy projektantami. Jedni, wyraźnie już zmęczeni minimalistycznym stylem idą mocno w drugą skrajność, przepych, bogate ilustracje, odważne łączenia kolorów i wzorów. Natomiast druga grupa do perfekcji opanowała oszczędne w formie projekty, gdzie ilość informacji jest ograniczona do minimum, a główną rolę odgrywa tylko jeden element – kolor, logo lub nazwa produktu.


Pokaż wnętrze

Świadomy konsument chce sprawdzić co jest w opakowaniu i niechętnie kupuje “kota w worku”. Ażurowe opakowania, lub pudełko z „okienkiem” są odpowiedzią na tę potrzebę. W ten sposób zawartość staje się jednocześnie elementem projektu. Sprytnie wykorzystany zabieg „uchylania rąbka tajemnicy”, może być podstawą naprawdę ciekawych opakowań.


Vintage – kiedyś to były czasy

Projekty inspirowane liternictwem i designem minionych lat budzą nostalgię, ponieważ przypominają konsumentom o “starych dobrych czasach”. Co ciekawe, adresaci projektów zazwyczaj nie mieli okazji żyć w latach do których nawiązuje design. Niezależnie od tego, uczucie tęsknoty za przeszłością jest mocno zakorzenione dzięki filmom, książkom czy serialom których czas akcji przypada na dawne czasy. Styl Vintage kojarzy się także z produktami, które były lepszej jakości niż obecnie, z precyzją wykonania oraz manufakturami w których fach mistrza był największą wartością. Brakuje nam zarówno rękodzieła jak i obcowania z procesem twórczym dlatego tak chętnie sięgamy po produkty to przypominające.


Wyraź się niewyraźnie

W zeszłych latach sporą popularnością cieszył się motyw gradientu, natomiast w 2020 mgliście zatarte granice będą występować w bardziej określonych kształtach, stanowiąc ciekawą ewolucję poprzedniej mody. „Blurrowanie” grafik jest swego rodzaju zabawą w którą projektant chce wciągnąć odbiorcę, aby zaczął kombinować, co może kryć się pod postacią niewyraźnych plam.


Ekologiczne

Temat ekologii przewija się obecnie na wszystkich płaszczyznach naszego życia, nie inaczej jest jeśli chodzi o opakowania. Duże koncerny powoli zaczynają sobie zdawać sprawę, że nie tylko ceną czy atrakcyjnością produktu są w stanie nakłonić konsumentów do zakupu, którzy są coraz bardziej świadomi szkodliwego wpływu plastiku na środowisko i dlatego coraz chętniej będą sięgać po biodegradowalne opakowania. Codziennie opracowuje się nowe materiały przyjazne zarówno naturze jak i użytkownikowi. 


Pastelowe i ziemiste

Poprzednie lata epatowały nasyconymi jasnymi kolorami. Wraz z jeszcze bardziej zakorzenionym nurtem eko, odcienie opakowań bledną i kierują się w stronę bardziej ziemistych oraz pastelowych barw. Trend najwyraźniej będzie dominować w branży kosmetycznej oraz spożywczej, w obu przypadkach podkreślając naturalne pochodzenie składników.


Starannie wykreślone

Jest coś kojącego w projektach dokładnie wykreślonych, zbalansowanych, czystych, gdzie typografia jest idealnym dopełnieniem grafiki a całość tworzy estetyczne mini arcydzieło. Ten trend stoi w opozycji do krzykliwych fontów zajmujących całe opakowanie, dlatego w 2020 oba nurty będą iść równolegle, co sprawia, że na półkach sklepowych na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.


Holografia – disco może wszystko

Holograficzne wykończenie to stosunkowo nowa technologia, która jest udoskonalana z roku na rok. W 2020 coraz częściej będzie można ją spotkać na pułkach sklepowych producentów którzy szczególnie chcą wyróżnić swój produkt. W zależności od projektu holografia może nadawać futurystycznego charakteru, odnosić się do stylu glamour lub wskazywać na projekt luksusowy. Szczególnie elegancko prezentuje się holografia w kontraście do matowej czerni.  

Najnowsze artykuły
Kategorie
Tagi
Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuje
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Kim jesteśmy

Adres naszej strony internetowej to: https://boxxy.pl.

Jakie dane osobiste zbieramy i dlaczego je zbieramy

Komentarze

Kiedy odwiedzający witrynę zostawia komentarz, zbieramy dane widoczne w formularzu komentowania, jak i adres IP odwiedzającego oraz podpis jego przeglądarki jako pomoc przy wykrywaniu spamu. Zanonimizowany ciąg znaków stworzony na podstawie twojego adresu email (tak zwany hash) może zostać przesłany do usługi Gravatar w celu sprawdzenia czy jej używasz. Polityka prywatności usługi Gravatar jest dostępna tutaj: https://automattic.com/privacy/. Po zatwierdzeniu komentarza twój obrazek profilowy jest widoczny publicznie w kontekście twojego komentarza.

Media

Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem i wgrywasz na witrynę obrazki, powinieneś unikać przesyłania obrazków z tagami EXIF lokalizacji. Odwiedzający stronę mogą pobrać i odczytać pełne dane lokalizacyjne z obrazków w witrynie.

Formularze kontaktowe

Ciasteczka

Jeśli zostawisz na naszej witrynie komentarz, będziesz mógł wybrać opcję zapisu twojej nazwy, adresu email i adresu strony internetowej w ciasteczkach, dzięki którym podczas pisania kolejnych komentarzy powyższe informacje będą już dogodnie uzupełnione. Te ciasteczka wygasają po roku. Jeśli odwiedzisz stronę logowania, utworzymy tymczasowe ciasteczko na potrzeby sprawdzenia czy twoja przeglądarka akceptuje ciasteczka. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych i zostanie wyrzucone, kiedy zamkniesz przeglądarkę. Podczas logowania tworzymy dodatkowo kilka ciasteczek potrzebnych do zapisu twoich informacji logowania oraz wybranych opcji ekranu. Ciasteczka logowania wygasają po dwóch dniach, a opcji ekranu po roku. Jeśli zaznaczysz opcję „Pamiętaj mnie”, logowanie wygaśnie po dwóch tygodniach. Jeśli wylogujesz się ze swojego konta, ciasteczka logowania zostaną usunięte. Jeśli zmodyfikujesz albo opublikujesz artykuł, w twojej przeglądarce zostanie zapisane dodatkowe ciasteczko. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych, wskazując po prostu na identyfikator przed chwilą edytowanego artykułu. Wygasa ono po 1 dniu.

Osadzone treści z innych witryn

Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę. Witryny mogą zbierać informacje o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.

Analiza statystyk

Z kim dzielimy się danymi

Jak długo przechowujemy twoje dane

Jeśli zostawisz komentarz, jego treść i metadane będą przechowywane przez czas nieokreślony. Dzięki temu jesteśmy w stanie rozpoznawać i zatwierdzać kolejne komentarze automatycznie, bez wysyłania ich do każdorazowej moderacji. Dla użytkowników którzy zarejestrowali się na naszej stronie internetowej (jeśli tacy są), przechowujemy również informacje osobiste wprowadzone w profilu. Każdy użytkownik może dokonać wglądu, korekty albo skasować swoje informacje osobiste w dowolnej chwili (nie licząc nazwy użytkownika, której nie można zmienić). Administratorzy strony również mogą przeglądać i modyfikować te informacje.

Jakie masz prawa do swoich danych

Jeśli masz konto użytkownika albo dodałeś komentarze w tej witrynie, możesz zażądać dostarczenia pliku z wyeksportowanym kompletem twoich danych osobistych będących w naszym posiadaniu, w tym całość tych dostarczonych przez ciebie. Możesz również zażądać usunięcia przez nas całości twoich danych osobistych w naszym posiadaniu. Nie dotyczy to żadnych danych które jesteśmy zobligowani zachować ze względów administracyjnych, prawnych albo bezpieczeństwa.

Gdzie przesyłamy dane

Komentarze gości mogą być sprawdzane za pomocą automatycznej usługi wykrywania spamu.

Twoje dane kontaktowe

Informacje dodatkowe

Jak chronimy twoje dane?

Jakie mamy obowiązujące procedury w przypadku naruszenia prywatności danych

Od jakich stron trzecich otrzymujemy dane

Jakie automatyczne podejmowanie decyzji i/lub tworzenie profili przeprowadzamy z użyciem danych użytkownika

Branżowe wymogi regulacyjne dotyczące ujawniania informacji

Save settings
Cookies settings